Menu

Ada 8 Jenis Makanan Kegemaran Kanak-Kanak Yang Boleh Jadi Penyebab Kanser. Nombor 3 Memang Mereka Sangat Suka Makan. Kena Kurangkan!


Manusia di zaman sekarang amat mudah terdedah dengan serangan kanser. Dikatakan makanan adalah salah satu puncanya.

Apabila disahkan menghidap kanser, ia pastinya memberi kesan kepada penghidapnya. Oleh yang demikian, anda sebagai ibu bapa perlu menjaga kesihatan diri sendiri dan juga anak yang sedang membesar dengan baik.

Langkah pencegahan bolegh dimulakan dengan mengawal, mengurang dan mengelakkan makanan yang berpontensi besar menjadi penyebab utama apa-apa jua jenis kanser.

1. Makanan yang digoreng dengan minyak yang banyak seperti kentang (french fries atau wedges), keropok, kerepek, pisang goreng dan yang seumpama dengannya.

2. Makanan yang dipanggang dengan bara api (barbekue)

3. Makanan atau minuman yang mengandungi gula

4. Makanan yang mengandungi monosodium glutamate (MSG)

5. Makanan yang diawet dengan garam atau nitrate yang berlebihan. Contohnya makanan yang dimuatkan di dalam tin, sosej, daging burger, bacon dan banyak lagi

6. Makanan yang kekurangan serat tetapi tinggi lemak tepu.

7. Roti yang telah berkulat atau roti yang disimpan lebih daripada dua hari dalam keadaan cuaca panas. Roti sebegini dikatakan boleh menyebabkan kanser hati.


8.  Produk tenusu kerana kebanyakan lembu diberi suntikan hormon pertumbuhan. Hormon ini membantu dalam pengembangan sel kanser.
 

No comments:

Post a Comment

Author

authorHello, my name is Jack Sparrow. I'm a 50 year old self-employed Pirate from the Caribbean.
Learn More →